Skander.reismee.nl

Naar huis

We zijn via een deel van de 'Romantischer Strasse-route' gereden en hebben voor WĆ¼rzburg de snelweg weer opgepakt. Toen doorgereden naar Nederland. Onderweg hielden we pauze op een grote parking tussen Venlo en Eindhoven met veel vrachtwagens. Mama maakte een praatje met wat Polen die daar pasta aan het koken waren op campinggas en gaf ze de laatste geraspte Parmezaanse kaas uit ItaliĆ«. Dat vonden ze zo leuk dat ze ons hun zure bommen en worst gaven die hun vrouwen gemaakt hadden. Superlekker! Ze vertelden dat ze steeds 4 weken gingen werken in Nederland en Frankrijk en dat ze hun vrouwen en kinderen dan niet zagen en dat erg vonden.

Verder vooral gereden vandaag....we hadden in het camperboek 2009 een camping gevonden in Bruinisse, vlakbij de kennel van onze nieuwe teckel pup die we zondag mochten gaan bekijken maar de camping bleek failliet te zijn dus verder gegaan naar Zierikzee waar we na enig zoekwerk weer voor de hekken van een gesloten camping stonden. We hebben de beheerder gevraagd of we toch Ć©Ć©n nachtje mochten staan en omdat we zelf een wc en water enz. hadden mocht het! Het was er superrustig...

Wink
Na al dat gedoe en het rijden waren we moe en hebben we eitjes gekookt en soep gegeten. Omdat de wintertijd in zou gaan en we zondag op tijd wakker moesten worden omdat papa G en ik F1 India wilden kijken, besloot papa dat hij goed bij de tijd was en zette hij alvast de klokken op wintertijd....jaja....het was erg donker en we sliepen nog vast toen de wekker ging. Half negen dus richting Zeelandbrug gereden om daar op de parking lekker te ontbijten en te gaan kijken. Om tien uur zou het restaurant daar open gaan en om half elf racen kijken...wij ons lekker geĆÆnstalleerd en we snapten maar niet waarom niks openging of begon tot we de tijd even checkten en ja hoor: verkeerde kant opgezet dus het was pas half zeven toen we wegreden....pffff.

Met mama en Nugget gaan wandelen naar de duikplek bij de Zeelandbrug en daar gingen net 5 duikers onderwater. Gek gezicht is dat, vijf van die kikvorsmannen op het voetpad die zomaar onderwater verdwijnen. Op de site http://www.anemoon.org/ kan je zien wat ze daar allemaal vinden aan zeeleven, er zijn bv. anemonen, inktvissen, kreeften, vissen. Ook leven er veel vogels en hebben we heel veel trekvogels gezien.

Toen we weer in de camper waren, kwam er een supertruck langsrijden: een Mac (zie foto). En even later stopte er een Lotus naast ons die aan mama in het Frans de weg vroegen (zie foto).

Na de race zijn we naar Zierikzee gereden en hebben we voor de laatste keer lekker gegeten in een mooi restaurant. Eerst alle drie oesters en daarna namen mama en ik tong en papa G wild. Geen dessert want we hadden een afspraak bij de teckelkennel (http://www.ruwhaarteckels.com/welkom-welkom.htm) om ons nieuwe teckeltje te gaan bekijken. Daar werden we begroet door een roedel honden want ze hebben wel een stuk of 15 volwassen teckels, 10 pups, 3 Duitse staanders met nog een nest puppy's. We zagen ons nest en werden voorgesteld aan de puppy's. We konden kiezen en kozen een teefje dat getijgerd is, dus bruin met vlekken. 30 november mag ze weg en gaan we haar ophalen. De officiƫle naam is Assepoester omdat het nest genoemd is naar sprookjes maar we noemen haar Poes (zie foto's).

De laatste nacht hebben we een plek zo dicht mogelijk bij Breda gezocht en kwamen we terecht op de jachthaven van Etten Leur. Maandag naar huis gereden en alle zooi opgeruimd en de camper schoongemaakt. Papa G is hem gaan inleveren en dat was het einde van mijn vakantie!

benenstef@hotmail.com

Hallo Skander
Wat heb jij een mooie reis gemaakt zeg.
Heel erg leuk om te lezen en de mooie foto's te bekijken
Groetjes aan je ouders
steffie

Anja Krijgsman

Hoi Skander (en fam.),
Wat een leuke site heb je gemaakt en wat heerlijk om je uitgebreide reisverslag te lezen. Volgens mij hebben jullie het heerlijk gehad. Wat een mooie reis.
Groetjes, Anja