Skander.reismee.nl

Rotherburg ob den Tauber

We wilden rustig aan doen met terugrijden en daarom zochten we ergens halverwege een leuke plek voor1 nachtje...mama vond in het campingboek een middeleeuws stadje met een goedeplek: Rotherburg ob den Tauber. Het was best lang rijden maar rond vijf uur waren we er eindelijk. We zijn gaan wandelen door het centrum. Er waren hele leuke etalages met speelgoed en kerstspullen en de huisjes en kerkjes enzo leken wel van Anton Pieck...(zie foto's). Papa G ging op zoek naar een restaurant met écht traditioneel Duits eten, zonder Japanners...

Cool
We hebben daar superlekker gegeten...Wild, eend en schnitzel (en die was nóg lekkerder dan die in Oostenrijk). We werden bediend door een vrouw in traditionele Beierse kleding (zie foto). http://www.markusturm.de/

'De camperplaats was nogal vol en 's nachts kwamen er nog meer trekkers bij. Midden in de nacht stopte er ineens een auto met kapotte uitlaat en papaG ging kijken of alles goed was....hij vertrouwde het niet en deachterbuurman ook niet dus die gingen ook weg om 08.00 uur. Het was wel een heel leuk stadje!