Skander.reismee.nl

Venetië

Maandag 24 oktober zijn we vroeg opgestaan en naar de veerboot gelopen, 500 meter van de camping (zie foto). We hebben dagkaarten gekocht zodat we ook nog even op een ander eiland konden kijken. Nugget vond de boot eng en zat op schoot. Na een half uurtje varen via Lido, kwamen we aan op de kade San Marco midden in de stad. We zijn even op het grote San Marcoplein geweest tussen alle toeristen en gauw doorgelopen de kleine straatjes door. Overal in de stad stonden loopsteigers opgesteld, 30 cm boven de grond en we zagen resten van hoogwater. Ze zijn aan het werk met een soort Deltaplan zodat de stad niet meer onder water komt te staan. De hele stad doorgelopen en rondgekeken en toen naar ons oude restaurantje (zie foto) gelopen waar ze nog wisten wie we waren...;-) Weer lekker gegeten. http://maps.google.nl/maps/place?hl=nl&newwindow=1&safe=off&gbv=2&revid=90019030&biw=1366&bih=683&um=1&ie=UTF-8&q=osteria+da+alberto+venice&fb=1&gl=nl&hq=osteria+da+alberto&hnear=0x477eaf0a53526f1f:0x407098715915fb0,Venice,+Italy&cid=3996282155232552579&ei=a6yyTsHgMcyhOoCgoOsB&sa=X&oi=local_result&ct=placepage-link&resnum=4&ved=0CFYQ4gkwAw Ook midden in de stad een Ferrariwinkel tegen gekomen waar een Formule 1 Ferrari stond opgesteld (zie foto). Daarna de boot naar Lido gepakt waar we even gewandeld hebben. Het is een lang smal eiland met auto's en bus en een ambulance. Zomers erg druk maar nu niks te doen. Doorgegaan met de boot naar de camper en nog wat pasta zelf warmgemaakt.