Skander.reismee.nl

Chioggia en Punta Sabbioni

We reden Chioggia in tot vlakbij het oude centrum, waar je in de zomer helemaal niet kan komen. Daar draaiden we een straatje in waar een oude man de wacht hield en vroeg of we bij hem wilden parkeren voor 2,- per uur. Eigenlijk was het een plek voor inwoners maar dat maakte hij onze auto dan. Toen het leuke centrum ingelopen (zie foto) waar het vrij druk was omdat het zaterdag was. Toen we aan het eind van de straat bij de haven kwamen, bleek er ook een zeilwedstrijd tussen steden Bologna, Padova, Chioggia en Venetië en Caorle (zie foto)te zijn. Het was koud en er stond veel wind. We zijn via de vissershaven gelopen waar ook piraten lagen (zie foto) en kwamen een havenkroeg/restaurantje tegen waar echte vissers en andere bewoners kwamen eten en geen toeristen (zie foto's). We hebben superlekker gegeten, sardientjes met uien (http://www.jamieoliver.com/recipes/member-recipes/SARDE%20IN%20SAOR/2368), pasta met vis, coquilles, tarbot en andere vis, gebakken aardappeltjes en spinazie. Alles van de echte houtskoolgrill.

Na de lunch zijn we doorgereden naar Jeselo....daar even gekeken voor een leuke plek om een nachtje te staan en in Punta Sabbioni gaan staan op een kleine boerderijcamping, vlakbij de veerboot naar Venetië. 's Avonds hebben mama en papa G nog wat foto's van de ondergaande zon gemaakt en gewandeld. Er was ook een giga cruiseschip dat naar Venetië ging (zie foto). De steigers bij de veerboten waren bijna door het water versleten! (Zie foto.)

De volgende dag verslapen en omdat het regende besloten een dagje langer te blijven en pas op maandag Venetië in te gaan.