Skander.reismee.nl

Pisa en Chianti

Maandagmorgen de 17e zijn we naar Pisa gereden. Ik wilde de toren ompissen voor de foto maar er was weer een blik Japanners opengetrokken dus dat heb ik maar niet gedaan. Ik heb dus de toren op de foto tegengehouden (zie foto). Toen we bij de auto kwamen hoorde ik mama roepen dat ze beweging zag in de camper....we liepen er snel heen en zagen een jongen weglopen die ingebroken had. Gelukkig waren we net op tijd en was en niks gejat! Alleen het slot van de zijdeur was kapot. Gauw doorgereden naar Greve in Chianti waar papa G een leuk achterafweggetje koos om onze kleine camper even weg te zetten. Het weggetje bleek zó steil en smal te zijn dat we niet meer wegkwamen en mama en ik zijn hulp gaan zoeken. Op het plein stond een super Nissan pick-up 4x4 maar we wisten niet van wie. Toen we een aardige man vroegen naar een garage of hulp, zei hij dat hij de eigenaar was van die auto en ons ging helpen. Hij bleek ook nog een militaire politieagent te zijn. Dat is gelukt en toen zijn we lekker gaan lunchen op het plein dat we al kenden van films. Er waren leuke winkeltjes en ik heb voor papa G een mooie kurkentrekker gekocht voor zijn verjaardag op dinsdag de 18e. 's Avonds hebben we in Radda in Chianti gestaan waar we even geklets hebben met een Hollandse vrouw die al acht jaar in Toscane woont. Ze heeft daar een atelier en schildert. Ik vertelde haar over een bronzen zeedraak en zij tekende dit terwijl ik haar vertelde hoe hij eruitzag. Die vrouw heeft een oude retriever Arno en die liep ineens weg. Papa G ging erachteraan rennen en heeft hem van de weg gehaald. We hebben ook een voetbal gekocht en ik heb met Nugget gevoetbald. 's Avonds hebben we lekkere hapjes uit de streek gegeten in de camper (zie foto).

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!