Skander.reismee.nl

Cinqueterre en Lucca

Zondag 16 okt nog even op het strand geweest en daarna weer vertrokken. We zijn langs een hééééél klein weggetje naar Cinqueterre gereden. Dat is een Unesco werelderfgoedgebied met 5 dorpjes (zie foto, http://nl.wikipedia.org/wiki/Nationaal_Park_Cinque_Terre) die tegen de rotsen aan geplakt liggen aan de Middellandse zee. We zagen een bosbrand die geblust werd door 2 blusvliegtuigen en een blusheli (zie foto). De vliegtuigen haalden hun water uit de zee vlak voor onze neus; ze gaan dan heel laag boven het water vliegen en scheppen het op met een soort tank aan de onderkant van het vliegtuig. Mama was zo slim (not)

Surprised
om na 6 uur bochtjes en kleine weggetjes rijden nog een leuke omweg te willen rijden waarna we dat hele teringeind terug konden omdat de weg afgesloten was....en bedankt mama! Papa G was heel enthousiast (not)
Undecided
.Toen waren we het autorijden wel erg zat en zijn we via de snelweg naar Lucca gereden. Daar konden we bij het centrum op een speciale camperplaats staan en zijn we de stad ingelopen om wat te eten. De stad is oud Romeins en er was een hele grote muur om het centrum met poorten erin! Het was er nog superdruk terwijl het zondagavond 20.00uur was. De winkels waren nog open en er was net een markt afgesloten. We hebben gegeten in een Osteria (dat is een soort bistro). De mensen waren heel aardig en ik heb een dubbel portie verse pasta met konijnenragout gegeten. Het was superlekker en ze feliciteerden me dat ik alles had opgegeten. Daarmee had ik ook de weddenschap met papa G gewonnen zodat ik 10,00 won.