Skander.reismee.nl

Strandweer....

De volgende morgen op zaterdag zijn we via de Simplonpas naar Italië gereden. We stopten even op een parkeerplaats en daar stond ook een draaiende helikopter (zie foto) vlak bij ons. Bij Genua zijn we van de snelweg afgegaan en langs de oude kustweg gaan rijden tot we een leuke camping zagen in Chiavari aan het strand. Daar mocht ik gaan spelen op het strand want het was 28 graden (jajaja-) en heb ik een fort gemaakt en mooie stenen gezocht (zie foto). We zijn naar de boulevard gelopen om te eten maar het was daar nogal truttig en de enige goeie pizzeria was vol. Na een tip van een Italiaan kwamen we erachter dat er nog een heel leuk centrum verderop was met heel veel winkels en oude Romeinse gebouwen wat we anders nooit gevonden hadden. Daar hebben we gegeten bij een restaurant waar mama en papa G vis aten die door de ober aan tafel klaargemaakt werd. Ik nam pizza maar daar had ik spijt van omdat hun eten lekkerder was....(zie foto). De ober leek op een Romein uit Asterix&Obelix met net zo'n haakneus....;-)