Skander.reismee.nl

Waterval en bergen

Vrijdagmorgen rond 08.00 werden we wakker door de bezemwagen en Zwitser die vond dat we daar niet mochten staan....even geld gewisseld in het dorp omdat Zwitserland geen euroland is maar Zwitserse franken heeft en toen de waterval echt goed gaan bekijken. Er was een soort kasteeltje in het water met een loopbrug ernaartoe en als je op de brug in het water keek, zag je giga veel Forellen (zie foto). Er waren ook giga veel Japanners overal.

Toen zijn we vrijdag verder gaan rijden naar Kippel in het Lötschentall in Wallis, Zwitserland. Onderweg hebben we een paar echte bergpassen gereden...boven de boomgrens lag nog sneeuw van een week daarvoor want toen was er 70 cm gevallen daar. We reden de mist in en ineens reden we in de zon omdat we boven de wolken reden op 2300m reden! (Zie foto). In het dorp beneden aan de pas naar Kippel werden we tegengehouden door militairen met een wegafsluiting en op de borden stond dat de pas gesloten zou zijn. Er was twee dagen geleden heel veel sneeuw en regen gevallen en de rivier vanaf de Aletschgletscher door het dal was vet overstroomd. We mochten doorrijden en proberen of we in Kippel konden komen en dat lukte maar de camping was gesloten wegens wegspoeling...;-) dus we hebben op een parkeerplaats gestaan maar wél gekaasfondued in Kippel waar ze hele oude Zwitserse houten huizen hebben en leuke brandweerkranen (zie foto). Mama kwam hier vroeger wel eens maar nu vond ze het minder leuk omdat er veel te veel Hollanders zijn. Wel lekker gegeten en gekaasfondued bij http://www.restaurant-dorfkeller.ch/index.php?option=com_frontpage&Itemid=2 We hebben een mooie zonsondergang op de bergen gezien (zie foto). Vanuit de camper keken we op de Aletschgletscher en op de Bietschhorn die 3950 meter hoog is.