Skander.reismee.nl

San Marino

Dinsdag reden we door Toscane en hebben we veel olijfboomgaarden gezien en tabaksplantages en wijngaarden. Het is hier heel mooi en we herkennen het uit twee lievelingsfilms van mama en papa G (La vita est bella en Under the Tuscane sun). We wilden naar Arezzo gaan maar toen we de stad inreden zag het er nogal asociaal uit en zijn we lekker doorgereden naar San Marino. Dat is een heel klein republiekje midden in Italië van 61km2 met een kasteel op een grote rots (zie foto). We staan daar drie dagen op een mooie camping waar ik met een paar jongetjes uit dit land gevoetbald heb. Onderweg heb ik van het geld dat ik met dat pasta eten heb verdiend een op afstand bestuurbaar autootje gekocht. Vandaag was papa G jarig en hebben mama en ik slingers opgehangen en kadootjes gegeven. 's Avonds op de camping gegeten bij de pizzeria.

We stonden naast een leuk Nederlands stel uit Waalwijk en zij werkt op de Efteling!!!! Mijn lievelingspark!!!! Daardoor kreeg ik het idee een verhaaltje te schrijven (zelf verzonnen):

De vogel en het probleem...............

Een mevrouw van de camping in San Marino vertelde me een legende die sinds de Efteling er is er is. Lang geleden toen de Efteling net gebouwd was gebeurde het. De wolf van Rood kapje leefde al door een of andere heks uit het jaar 1123. Maar als de wolf iets aanraakt in de Efteling dan komt dat ook tot leven tussen 11 uur ‘s avonds en 1 uur ‘s ochtends. Daarna zijn ze weer van bouwsel. Dat gebeurd elke nacht maar ze mogen niet uit de Efteling. Er heeft er maar één de kracht om dat wel te mogen en dat is de Roc beter bekent als de Vogel Roc. Hij heeft een nest in een van de grote grotten in de top van de Mount Everest waar hij een kind opvoed. En elk jaar gaat de moeder dood en neemt het kind de plaats van de moeder over in de Efteling.

Maar op een dag komt het kind niet in de Efteling dus stellen ze een speciale groep op om het kind te gaan zoeken. Het team bestaat uit de draak (maar die kon nog niet vliegen),de Python, Klein duimpje met de 7mijls laarzen ,de Laven en Roodkapje. En dus gaan ze op weg door zand- en sneeuwstormen. Eindelijk aangekomen zien ze dat de ingang van de grot (met het nest er in) is bedolven onder rotsblokken maar de 7mijls laarzen heeft doornen in zijn voeten en de Python is verkouden en Roodkapje en de Laven zijn niet sterk genoeg om de rotsblokken weg te halen.... wat nu?! En dan opeens zien ze een schaduw in de nevel en ineens zien ze de draak. Hij heeft leren vliegen! En nu de draak meehelpt lukt het wel en na een poosje is het kind vrij en samen gaan ze weer terug naar de Efteling en uiteindelijk is iedereen weer vrij en blij.

The end. Door Skander van der Linde